Ćwiczenie podań

Podstawowe ćwiczenie podań

Ćwiczenie to można wykonywać w trzy osoby lub też w grupie - ze zmieniającymi się w parach kryjącym i odbierającym.

Zawodnicy dzielą się na: rzucającego, kryjącego i odbierającego. Rzucający (z dyskiem) znajduje się jakieś 10 - 15 metrów od kryjącego i odbierającego.

Zadaniem rzucającego jest podanie do odbierającego. Zadaniem kryjącego jest niedopuszczenie do udanego podania. Zadanem odbierającego jest zgubienie kryjącego i umożliwienie podania.

Kiedy tylko odbierający zacznie się poruszać, kryjący powinien podążać za nim uniemożliwić podanie - zupełnie jak w czasie prawdziwej gry.

Podstawowe ćwiczenie podań (wersja ze stackiem)

Tak jak w wersji podstawowej, z tym że odbierający i kryjący wybiegają ze stacka, a po podaniu wracają na jego koniec czyszcząc (clearning) strefę.

Wskazówki:

Dla odbierającego

Staraj się uzyskać przewagę szybkości. Unikaj bezcelowego biegania - tylko ostre skręty i zmiany kierunku umożliwią Ci zostawienie z tyłu nawet szybkiego obrońcy.

Udawaj. Staraj się zmylić obrońcę poprzez wykonywanie górną partią ciała ruchów jakbyś miał pobiec w zupełnie innym kierunku niż zamierzasz (i ustawiasz nogi).

Dobrym sposobem na wykonanie zwrotu jest wykonanie kilku szybkich kroków w danym kierunku, zatrzymanie się poprzez wyciągnięcie jednej nogi przed siebie, zablokowaniu się na niej i odbiciu w drugim kierunku.

Staraj się wybrazić sobie jak masz zamiar biec zanim jeszcze będzie biegł. Miej przed oczami wybrażoną linię po której zamierzasz biec

Dla obrońcy

Dobrym dystansem od odbierającego jest około 2 metrów.

Stój na ugiętych nogach, przygotowany do zrywu. Zazwyczaj między rzucającym, a odbierającym.

Cały czas patrz na odbierającego! To on jest najważniejszy. Co robi rzucający i gdzie jest dysk możesz obserwować kątem oka, jednak nie odrywaj wzroku od osoby, którą kryjesz. Patrzenie w oczy pozwala niekiedy stwierdzić gdzie aktualnie znajduje się dysk.

Dokładny opis

Więcej szczegółów na 14 stronie http://mediakit.sfda.ca/ultimate/docs/UltimateHandbook-UltimateForBeginners.pdf

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License